零晨四時半。Direct proportionality


最近認識了一位媽媽,孩子的年齡跟我家的相約。一談起睡覺,才發現這家孩子每晚的睡覺時間為七時正正,下一天六時半起床。

「他們呀,如果七時半才睡,就會五時半彈起不再睡;如果八時才睡,就四時半起,如此類推。」這位媽媽壓低聲音說,竟近乎在道歉!

「很靈呢,學direct proportionality真好。」

「係啊。」

很不可思議吧。尤其當大部分家庭裡的大部分細路都懂得「賴床」這門很理所當然的本能時。

對,大部分。

可以想像到,這位騎呢媽媽每晚如何排除萬難--包括各個功能組別的遣責教誨,包括家裡於七時正正仍在發生的遊玩--讓孩子七時正正就睡。畢竟,不願意於零晨四時半被吵醒,應該算是一個文明社會裡,人類的最基本生存要求吧?

「週末呢?週末總可以遲一點吧?」可以想像到,有人會開始問了。

那麼閣下肯定認為,一個歲半的人,會認為週日的零晨四時半,跟週三的零晨四時半,有着很根本很顯淺的分別吧?對吧?

「好了好了,只是一天半天的零晨四時半啫,唓又會點?」可以想像到,有人會繼續問。

嗯……那是你用於你家孩子的邏輯囉。在可憐的騎呢家庭裡,一天的零晨四時半起床,就是午睡睡不穩的原因,就是下一晚在床上滾幾小時都睡不了的禍根,就是令再下一天零晨四時半起床的骨牌,就是就是etc……

亦就是極極可能要一整個星期才能調回正常的災難!咦,剛巧又到週末喇喎,不如乾脆又再來個遲睡半小時吖?

咦,開始有點意思了吧?

咦,開始可以想像到,這位騎呢媽媽每晚如何背負着軍訓暴君的罪名,每天每週在苟延殘喘吧。

你家的孩子可能不願意吃碰過菜的飯或者碰過飯的菜(*),你家的孩子可能在遊樂場上吹彈得破,你家的孩子可能五歲仍瀨尿,但,please,又不是甚麼是非對錯,又不是影響到自己的甚麼,不如我不說你你不說我,就讓我們live and let live可以麼?

拿出丁點尊重,嘴裡放仁慈點,或者更好是收聲,讓騎呢媽媽不需帶着歉意都能夠睡到六時半。

噢,大家猜對了,我跟那騎呢媽媽相認的一刻,我們眼角那沫淚光呢,真是。

___________________

(*)其實我家的也曾是

19 則迴響

Filed under , 阿四

19 responses to “零晨四時半。Direct proportionality

  1. siugub

    看後好感動… 尤其是對一晚半晚啫那種好意…君不知你一晚半晚, 我要三晚四晚先可以回復正常生活…

    不過我近2年EQ高了, 朋友問我, 我會大大聲聲好自豪咁話, 係, 我個囡訓七點半呀 (加一個"點呀"的表情). 然後, 謝絕一切天黑後的活動, 等待翌晨六點半起床侍候大人…

  2. 唉…如果那個說三道四的,其實是只有半筒水,兼可能未有細路,卻打著「專業人士」之名的健康院姑娘,而遇著一個驚驚青青動輒得咎的新手媽媽,就真係慘不忍睹了。

  3. Ada

    對,尊重,我沒有孩子,但我常希望別人尊重我,所以我尊重別人。別家的事少管少說,別人自有主張及理由嘛。
    遇到不理解,就關上耳仔的門,一於少理 ;)

  4. mama

    我阿囡佢已經4歲幾,晚晚8:00前瞓,早上有時6:00,5:30,5:00,4:00 醒,前晚就4:00am醒左.
    昨晚8:30瞓,今早6:00先醒,我都唔太明用咩logic 先可令她約6:30am 才醒!!!
    試左幾個月仲未找到個critical point. 我快要放棄了!!
    btw,二少的睡眠時間好些了嗎?

  5. 太鍾意呢篇!忍不住要留言。(我係忠實讀者但從未留過言。)
    因這篇,我也眼角泛淚!我個仔2歲,依然每晚7點訓,朝早7點起身。
    備受家中長輩親戚壓力,為何都不能帶佢出來晚飯呀?點解次次都唔見你個仔呀?駛唔駛咁誇呀?聽過太多。
    最好笑就係我自己父母,成日問我lum住幾時會比阿仔夜D訓,可以帶佢出街食飯?係咪3,4歲就可以啦?講真我都唔知點答。其實7點訓,唔出街,唔出席飯局,又有D咪問題呢?點解佢地覺得我個仔好可憐,好慘?我自己都真係好唔明。

    • 我好鍾意呢個留言!
      唉"好可憐"論我都受過唔少.
      人體係有optimal time to rest的,真係日入而息. 果D俾人夜媽媽的出街,累到發晒顛的細路,就真係唔荒唔慘唔可憐囉.

    • Un Ma

      同意同意!
      「點解唔帶佢出黎食飯呀?」真係重點, 每次我答:「佢好早無電, 平時八點半左右就瞓覺」總會有人問:「點解要佢咁早瞓」其實唔係我要佢早瞓, 佢係小朋友, 好早眼瞓, 有咩咁出奇?

  6. mama:  小C都有個gro-clock!!可惜好似2、3個月就壞左,(但有可能係因為被當時的細佬abuse……)所以冇介紹俾任何人,但本書就幾cute。
    我又試過一隻馬騮鐘,夠鐘會開眼,但如果冇燈就睇唔清幾點,而且好快又壞左。
    小C佢而家有個plain old數字鐘,佢知道6:30先可以發聲。
    話時話,個gro-clock我當時要從好似英國ship過來,請問HK有冇得買?第時細佬可能用得着……

    Un Ma: 出奇就在,你果套唔同佢果套ㄚ嗎。好多人都認為,你同佢唔同,或者你同大部分人唔同,就等於你係錯。

  7. mumtoastha

    日出而作,日入而息。我都同意,早睡早起精神好,兼且搞掂左細佬皮膚既問題。

發表迴響

