今期贈品:Trans fat, anyone?


凝固了的花生醬跟植物牛油有一樣的關鍵製作步驟,都是將液態的油氫化成固體,變為一舊舊食死你的反式脂肪。

好,這點任誰都知。

那麼你知道塗在閣下唇上的潤唇膏,可能也在慢慢地慢慢地殺死你?

我喜歡用Kiehl’s潤唇膏,但有時也貪Body Shop的又香又甜又平。那天我沒事找事做,看看當中成份,不得了,原來Body Shop一直將hydrogenated palm oil賣給我!

我肯定又有人會來說,服量不超過每天限度就得啦,阿四妳做人是否該放輕鬆點?太好了,我太太太需要你了,我的櫃桶裡有兩盒Body Shop lip balm,香得不得了,香得我捨不得放進垃圾桶。來吧,把你的地址留下,做我的垃圾桶吧。

19 則迴響

Filed under

19 responses to “今期贈品:Trans fat, anyone?

  1. mama

    我也喜歡Kiehl’s產品,其中bb沖涼洗頭水都唔錯!
    感覺上呢個product少d 化學物,唔知係咪呢?

  2. 其實Kiehl’s的BB唇膏有一樣成份叫hydrogenated glyceride,而glyceride是glycerol同fatty acids做的。我的chem一早俾番晒miss,所以我唔知又有冇問題!

    Anyway, 而家小C係黐我用佢地隻普通大人用lip balm。

  3. 阿四:

    Kiehl’s有一隻給BB用的潤唇膏,阿包以前也是用那隻,有防曬作用的。現在用的是Donell Lip Saver,也有防曬作用。你用也可以的。

  4. 我用vaseline,係咪又平又natural?重好潤添。

  5. Vi

    Does HK carry a brand called alba? Their lip balms are made of all natural ingredients ( and 80% of the ingredients are organic, it’s recommended by doctors here to use on kids). Plus they “taste" really good too! My personal favorite is passion fruit nectar, the pineapple is good, too. Maybe you can give it a try.
    you can check out the website: http://www.albabotanica.com/?title=Lip+Care

  6. 嘩, 阿四, 你唔寫, 我就冇睇吓我用緊個隻Propoline都有hydrogenated cetyl oliver esters, 懷疑都係trans fat嚟喎; 我睇維機百科話 “The process of hydrogenation is intended to add hydrogen atoms to cis-unsaturated fats, eliminating a double bond and making them more saturated…..However, the process frequently has a side effect that turns some cis-isomers into trans-unsaturated fats instead of hydrogenating them completely.";即啲hydrogenate 乜乜物物都會有trans fat?

    菲妮都係黐我用添。一時三刻都唔知要轉用邊隻。

  7. eeb

    阿四,如果妳真係怕d古靈精怪成份,何不自己動手DIY潤唇膏呢?

    Larry的cream/潤唇膏/bath oil 我都是DIY的,潤唇膏是超容易,自己又可以選喜歡的油,無防腐劑、反式脂肪等等,喜歡有顏色,又可以加天然色素/浸有色的花草,喜歡香味又可以加eo/食用香精/浸香香的花草,想閃又可以加閃閃的油,而且買最上等的料都比一支body shop平,自用送人都正﹗

    唔嫌棄就e-mail個postal address俾我,寄兩支俾你玩下(or 寄d材料俾妳自己DIY下,如果有座奶器同舊奶樽,唔洗開火都可以DIY,仲可以同小C一齊玩)

  8. eeb: 好有興趣啊, 可以將方法公諸同好嗎?

  9. siugub

    Dear eeb,
    我都有興趣呀, 不過會否好難, 因我是science白痴.

  10. eeb

    原理:
    油可以軟化角質層/填平細紋及建成保護膜防止水份流失。把蠟加進油中(隔水加熱),使兩者融合,增加mixture的硬度,方便使用。由於沒有水份,細菌無法生長,不需要防腐劑,但要注意油會氧化,可以選擇不容易氧化的油或加添維他命E或ROE(rosemary Oleoresin Extract)這些天然抗氧化劑。

    配方:
    任何油(食品級即可,亦可用化妝品級或芳療級)或脂
    蜜蠟(於化工原料店或DIY專門店)

    使用唇膏管,油:蠟 = 3:1
    使用盒仔/唇彩管,油:蠟 = 5:1

    夏天可加重蠟的比例,於寒假國加可減少蠟的比例

    工具/材料:


    消毒火酒(75% 乙醇)
    成品容器(唇膏管/膠盒仔)
    耐熱容器(熱杯 beaker, 舊奶樽, 錫紙杯, 細煲)
    加熱工具(爐+煲, 座奶器)
    攪拌捧

    方法:
    用消毒火酒把成品容器、耐熱容器和攪拌捧消毒及風乾
    量好油/脂/蠟的份量,加入耐熱容器中
    隔水加熱直到所有蠟溶化,略略攪拌
    略降溫但仍未開始凝固時,快手倒入成品容器中,待涼

    建議材料:
    小朋友可用甜杏仁油(如沒有對果仁敏感), 冷壓芝麻油(如沒有對芝麻敏感),及/或乳木果脂(未精製乳木果脂 unrefined shea butter可防UVB,不過有少少味)macadamia oil 亦係一個好選擇

    加添2-5%維他命E油(一粒食用E油約0.5ml)

    大人用想閃d可加入10%蓖麻油(castor oil)

    想加強修護加可入5-10%角鯊烷(squalane)

    其他常用食用植物油如橄欖油/葡萄籽油/大豆油都ok(花生油/粟米油都得,不過陣味就太勁)。

    藿藿巴油(jojoba oil)價格雖然比較高,但此油其實係一種液態蠟,好處為不容易(甚至不會)氧化及接近天然皮脂,可加入潤唇膏中,亦可作平時面部按摩用。

    如果要浸乾花,先把乾花放入寬口玻璃瓶(先消毒及風乾),再加滿油,蓋好,放太陽下浸2-3個月,有些花香,有些花有特別功效。

    亦可加入食用精油,令唇膏有香味,新手如對EO (essential oil)沒有認識,不建議使用,因為eo有很多使用上的宜忌,尤其孕婦及小孩。

    注意:
    一般隔水加熱約5分鐘就ok,但乳木果脂則要20分鐘,否則冷卻後容易有白粒粒(只影響外觀,不影響使用)

    維他命E, 角鯊烷, 香精/eo 後下

    食用香精有分水溶性及油溶性,務必使用油溶性

    購買材料:
    千萬不要貪平在私人網店買,因為貨原可能來先內地,石蠟扮蜜蠟賣﹗

    香港有幾家DIY原料店,不難search網址/地址,台灣/美國/澳洲亦有不少大型DIY原料店可網上郵購。

    懶人注意事項:
    最最方便的方法是買一小盒未精製乳木果脂,不用加其他東西,直接使用。

    嘴唇超乾注意事項:
    一般潤唇膏並沒有保濕效果,可以先搽薄薄的gel/cream,再用潤唇膏。

    不介意用動物油的,亦可加入羊毛脂(lanolin)或鴯鶓油(emu oil),更潤。

  11. 嘩好好玩呀!!!eeb我真係服你服到五體投地

  12. eeb

    大肚唔好彎咁多身bor 😄

    (另,"寒假國加" 係 “寒冷國家" 至啱)

  13. Thank you eeb for sharing!!! 我大开眼界!!

  14. 嘩,eeb,好詳細呀!多謝你咁詳盡嘅介紹呀!

  15. siugub

    thanks eeb, 真係勁!

  16. 真係多謝eeb公諸同好。

  17. eeb

    大家交流下啫,DIY係我既興趣(唉,家有濕疹兒),好似d人鍾意焗西點/穿珠仔/織冷衫咁,玩得多自然有少少心得。

    分享多一個配方,曾經o係bk分佈過,十分適合幼兒用既bath oil:

    自製浴油 – 簡易配方(100ml)
    70ml 橄欖油*
    15ml Tween80**
    15ml 甘油***
    (成本低於$10 )

    自製浴油 – 加強配方(101ml)
    65ml 洋甘菊.金盞花浸泡橄欖油****
    15ml Tween80**
    15ml 甘油***
    5ml 角鯊烷*****
    1ml 維他命E油******

    製作方法:
    先預備一個有刻度既容器(如量杯)同儲存容器(如舊唧樽)
    用火酒消毒容器,風乾
    加入材料,蓋好,搖勻
    清洗量杯

    使用方法:
    我用舊唧樽(洗手液o個d)儲存,搖一搖之後唧4下(10-15ml)入一盆水(bb沖涼盆) – 通常Larry會爭住唧,然後攪一攪d水。

    沖花灑可以先濕身,然後唧兩下o係手,捽勻全身再沖水。

    因為無加防腐劑,所以只可以放半年左右

    *一般食品橄欖油即可,不用evoo (extra virgin)級的,pomace級仲好,平d而且薄身d,亦可用其他既油(甜杏仁油、jojoba等)

    **可於化工行買,如永興(http://www.winghingchemical.com),好平既嘢,上年個價係 $25/100ml, $60/500ml,今年可能加咗價,可以打去問下。唔好隨便網上買,好多來貨不明/大陸貨,用都用得唔放心

    ***一般藥房都有,永興會平d。

    ****去花茶店買乾花,每100ml油用~15g乾花,放玻璃樽浸3個月(或以上),要曬到太陽,得閒就搖下。洋甘菊 -舒緩、抗敏,金盞花 – 止痕、抗炎,兩種花都適合bb使用(浸泡外用)

    *****角鯊烷有修護作用(QV咁貴都係因為佢),香港一般都賣到好貴,臺灣會平d。

    ******維他命E油抗氧化(支浴油會"come"擺d),同有修護作用。

    另外,如果係大人用,可加入精油(如薰衣草、茶樹、依蘭依蘭等),切記好多精油係孕婦忌用,同埋要按包裝指示用量(一般3%max)。如要加精油,要用玻璃樽作容器。

  18. 好得啊!攪到我都想試試。
    我一直用曼XX敦,唔知又有D咩古靈精怪成份。

  19. pd

    櫃桶裡的兩盒Body Shop lip balm,香得不得了,香得捨不得放進垃圾桶的話,或可考慮塗在卡紙上放在衣櫃、抽屜、洗手間等 like how the promoters of perfume do。

發表迴響

