剪,或不剪


阿四:「今天我跟醫生談到剪會陰的問題。」

爹爹:「呀吓。」

阿四:「你都記得啦,自然撕裂雖然難看和縫合費時,但只會傷到表層肌肉故復原快得多;但大刀一剪,就連傷三層肉,之後個多月痛餐懞,傷口幾好看都假啦。」

爹爹:「係吖。」

阿四:「但X醫生說,原來如果不剪,一旦裂至另外一洞,將來可能會大便失禁呀,子宮下垂呀咁喎。」

有人開始縮進被內:「……係?」

阿四:「你知嗎,通常都是打斜剪的,但X醫生說呢,她會……」

有人再縮:「是否一定要聽?」

阿四:「X醫生說呢,她會打直剪。你話點好?」

某人從被內:「……吓?妳點話點好啦。」

阿四:「喂!喂!!!你是否在聽嘛!!??」

某人從大海深處:「……吓吓?都話妳點話點好。」

阿四:「OK,X醫生話,有時可能會剪埋個老公咁話喎。你點睇?」

某人從汪洋盡頭:「……吓?哦。」

__________

FAQ

問:如何避免撕裂或剪會陰?

答:由34週起開始按摩。詳情看此

30 則迴響

Filed under 爹爹, 生仔

30 responses to “剪,或不剪

  1. 但係生第二個唔係可以唔剪都得?(因為應該係鬆左D)

  2. 我只生了一個, 當時都剪了, 唔覺好耐先好番喎….大約10日多d, 已經唔痛, 係直頭唔記得自己有個傷口~

  3. 原來聽落可以咁恐怖。。。
    我的現實經驗道,個密瓜要出來一刻,那管得老來失禁的可能,出盡吃奶之力後的自然撕裂自然要縫針,但那痛已是小兒科,事後的回復也順暢。按摩大小洞洞之間的功夫我也天天做,有否幫助就天曉得。

  4. 咁你第一個有無剪架?

  5. 如果你第一個都唔洗剪都可以順利生產, 第二個係咪都唔洗呢?

  6. amy

    我緊急開刀生的,沒經歷過這一剪。那時候懷孕,最怕就是看關於這個的。

  7. 產前抑鬱?生第二個才想這些東西?小C爸有時幾好笑。

  8. Audreyma

    有些事,爹爹們永遠無法明白…慘!

  9. skchiu

    有 d 男人的確好驚聽到血淋淋嘅嘢, 包括我老公, 所以最終陰錯陽差下我生兩胎佢都可以唔覺意成功甩難, 逃過親眼見血淋淋場面, 也可算是佢走寶! 所以莫講係剪唔剪會陰, 我估再講落去, 佢會合埋眼都會聯想到好恐怖!

    我個人經驗 :
    第一胎有剪會陰 – 痛痛地, 都扯住痛咗半個月!
    第二胎趕唔切剪會陰 – 好痛, 痛到要食止痛藥, 有 d 腫咗, 可能坐得多(抱住食媽媽奶)壓住個傷口, 不過一星期後己經好番完全唔痛!

    另, 我有個朋友又係趕唔切剪會陰(生第二胎), 爆到上另一個出口, 痛咗一個月! 我諗亞B 個頭大唔大都係一個要考慮的因素, 如果頭大 … 應該想像到啦!

  10. Dra

    very useful indeed. I have been worrying about it since…

  11. Dra

    Thank you so much for the sharing!!

  12. Clara

    聽都都恐怖,完全唔想生……….
    所以十分佩服各位師奶們,你地係得o既! (oh 包括我媽 haha)

  13. wybau

    莫講話爹爹, 我生完再睇你所寫, 都有少少腳軟.

  14. 我都係好奇點解唔係响生第一個既時候已經有以上既討論?

    同埋,我老婆都有剪,而我既理解係,唔剪個傷口仲難好喎,因為個裂紋係不規則...

    打個恐怖啲既比喻,如果隻手指俾人切左,係鋒利咁切反而仲有機會駁得番喎...

  15. 周游: 喜見有按摩同道!!!!!瑞典醫生多數支持剪還是不剪?不過剪和不剪,我想肯定總比香港醫生更願意接受產婦意願!

    zacharyhui: 上次我同醫生表明唔想剪,醫生唔同意但仍認為一早用massage有幫助。不過小C在所有人都未準備好之前,就自行合作爆了出來,完全係剪唔切。小C雖小,但個大頭由一開始就是90%,不過我之後都好快好番。By the way,今次換了醫生。

    readandeat: 咁大件事,為何不會再攞出來想?

    米: 那是很多人的誤解,和不少醫生帶下來的legacy。剪與不剪的分別最主要是在於會破壞了多少層組織,不過如果頭太大,那又是一個大問題。如果米太想生老二,不妨看看我的link,此處不再重複。現在美國很多人都不肯再被剪了。

  16. 但從你的link,我又讀到有人留言:
    My first baby we insisted that the dr. not cut, thinking that the area would just stretch or have a smaller tear than a cut would make. We were wrong; I tore so badly that the dr had a hard time stitching it all up (he couldn’t tell what went where). The recovery was terrible and intimate relations were extremely painful for a year. SO, with the second baby we did the perineal stretching for 8 weeks before due date. WOW! She was born in no time at all with absolutely no tear or cut! I felt wonderful right away after the birth. This stretching was such a blessing. I could walk, use the restroom, and have intimate relations without any problems. I highly recommend the stretching! Do it for your marriage. It’s worth the work.

    我反而覺得,係risk control的問題,即係,剪左,你可以知到damage程度去到邊;唔剪,可能好,亦可以更壞...所以根據我同我老婆性格(both like to avoid risk),應該唔駛簡。

  17. 以上一段或者講得唔清楚,就係,我担心做完個stretching唔代表一定可以咁順利...又或者咁講,我响你個link度睇唔到啲統計...還是我看漏了?

  18. 米: 你睇清楚D,果個人第一次生之前冇做到perineal stretching呀,佢只係希望自己會自自然stretch開。有如此便宜?實死梗啦。所以佢第二次咪乖乖做定perineal stretching囉,結果一D都冇爛到。

    所以你說得對,唔剪,又唔乖乖*以正確方法做定perineal stretching*的話,死梗!

    我唔係話個link入面有統計,只不過在我came across的書呀、主流網頁呀、forums呀,實在見到太多人不願再被剪了。就可惜在HK,就如很多其他野,缺乏這方面的教育--令人冇choice!!你和米太根據自己願意承擔的風險做educated的決定,就比其他矇查查唔知有choice的人幸福多了。

  19. Sai

    對﹐美國贊成不剪的﹐我這幾年未聽過有人要剪﹐醫生更沒有跟我提過或詢問過我想不想剪﹐只是從HK朋友口中得知有剪這回事。

    我屬於細size媽媽﹐我大仔屬中size BB﹐我只腫了5天第6天已可以自己開車﹔我老二女女屬細size BB﹐我生完不覺得痛﹐到之後從未feel過痛。如果要我揀我一定不會給人多開一刀﹐還有你有沒有聽過或做kegal exercise? 我由3個月起天天做至少3次至生﹐這個muscle有彈性會令recovery 好D﹐更會減低失禁機會﹐希望你不剪的話也可以加快復原。

  20. vc

    依我親眼所見,BB快出來時,會陰擴張到很薄(像趾間的蹼),當時才輕輕"J"一剪,沒你們想得那麼可怕。

    刀口整潔,復原易好。

    我建議,授權你的醫生臨場決定。

    about"現在美國很多人都不肯再被剪了。"
    很多美國人都是白痴! 我寧願信我的醫生。

  21. 瑞典醫生沒有特登事先討論,肉隨砧板上的時候接生護告訴一聲,剪了也不知。

  22. vc: 我寧願信英美的專家,而非我的直覺。

  23. vc

    “英美的專家"是一面倒,還是有兩派?

  24. 我該說,英美的"生仔"專家。
    其實正如米兄所言,夫婦二人該因應自己已有的info作決定。我在這裡提出,莫非想有更多人知道,除了某些特別情況,原來不是一面倒要被剪!

    其實只要google一下"episiotomy",這個procedue的例行性真是到處都在被人質疑。

    也想聽聽你的research 🙂

  25. vc

    我該說,我是香港的"生仔"專家, HaHa。

    剪不剪,我倒沒做甚麼特別research。記得我表示過不想剪,醫生解釋過利弊,再加上友人第一身撕裂的可怖描述,就讓醫生了臨場決定了。

    多次現場觀察,事後康服,so far so good。

    再講,無論我或其他網友第一身經驗多豐富,research多認真,總不及我們的醫生吧? 看不見有足夠理由限制她們執行最佳方案。

  26. 對,如果真的是"最佳方案"的話。

    “總不及我們的醫生"--我不會盡信某一個醫生,通常重要的事,總會找個second opinion吧?我前後2個醫生雖然主張剪,但態度就已經很不同。

    “很多美國人都是白痴"--你一定認識很多白痴的美國人吧?我認識不少,但我不敢種族歧視;) 其實,我又同時認識很多聰明的美國人。我想,我的思想方式是,我不願意聽一個人(例如一個醫生)的片面之詞,叫我做乜就做乜。所以,尤其關於自己身體的事,怎能叫我毫不research?

    香港的問題,就是,人沒有choice,或沒人告知,其實是有choice。

  27. vc

    from Wikipedia: “Perineal massage…has been shown to reduce perineal damage by 6%"

    6% only!

    from your link written by a ‘certified nurse-midwife’:

    “leading to less need for an episiotomy and fewer natural tears."

    “…perineal massage isn’t for everyone and it may not help in every case."

    “…most important …to choose a …doctor who’s experienced and comfortable delivering babies without doing episiotomies."

    suggesting episiotomy is needed, or at least preferably, for someone in some situations and I doubt that whether your doctor is “comfortable" about it.

    “我前後2個醫生雖然主張剪,但態度就已經很不同。" the later is obviously affected by you.

    Now the question is, do you trust and allow your doctor to make a professional judgement of best option based on your particular situation? Or bet you will be fine without episiotomy and insist to exclude it unconditionally?

    “我想,我的思想方式是,我不願意聽一個人(例如一個醫生)的片面之詞,叫我做乜就做乜。所以,尤其關於自己身體的事,怎能叫我毫不research?"

    起點上你100.00%正確,這是人應有的態度。但以Library/Internet Research便蓋過醫生的專業 判斷… (Of course you know a lot much more than a average people in HK after research but compare to your two doctors…)

    “香港的問題,就是,人沒有choice,或沒人告知,其實是有choice。" Yes, but…

    如您的choice令醫生沒有choice,對您而言,顯然是另一個更重要更大的問題。

    請原諒我多事和直言。

  28. vc兄:奇怪,我何時有說過"unconditional"呢?再重申,生仔不是病,如沒奇難雜症,大家是有choice剪不剪的。
    唔,我想我已說夠,由始至終我只想將information分享,不過無意干涉別人如何處置自己身體。

  29. beanjelly

    同意!香港的問題,就是,人沒有choice,或沒人告知,其實是有choice。
    我根本就糢查查唔知道可以選擇唔剪,又加上聽講座時一個護士親身曝裂的可怕經歷。雖然以我的性格也會難免一剪,但有得選擇與不知道之間,確實有很大分別!

  30. 通告: 坐月幾件事 « 媽媽阿四

發表迴響

