我唔buy蒙特梭利~之~1-to-1 correspondence


(特別聲明:此文只針對學前教育。我猜,讓孩子自由發展自由社交了幾年以後,待上了小學,再用實事求是的蒙特梭利教學,可能適合也說不定。可能。)

在轉校去餵兔仔之前,我和小C上過八個月蒙特梭利playgroup,連同暑假期間跟過三位老師。

根據教育家蒙特梭利女士(Montessori),三歲的孩子需要--聽好了--需要用一格紅一格藍並與其他教材尺碼配合的木棒,學習運用「一對一對應」概念,即1-to-1 correspondence。

我知我知,老師當然不會去告訴孩子,唷,這份教材的陰謀,就是要你運用1-to-1 correspondence!但單是這個陰謀這個agenda的存在,就足以設定這個教室的空氣,這位老師的腦電波。

如果你忽然在課室拿起特製木棒搭起城堡來,不要期望有人會為你的out-of-the-box thinking喝采。如果你還得寸進尺,趁老師別過頭時拿起一盆穿珠仔當士兵走進城堡,唉唉,孩子,你明白這個班房如何運作嗎?

首先,木棒歸木棒,穿珠仔歸穿珠仔,孩子不錯你可自由選擇要學甚麼要玩甚麼,但如果你要穿珠仔練小肌肉,就請先把那堆不按遊戲規則亂搞一通的木棒拆開收好!

「但老師,城堡裡需要有人!爹爹、媽媽、我,一、二、三個人。」

哦?對……嗯,不如你再看我示範多一次。一格木捧,你說一,放1字在這兒;兩格木捧,你說二,放2字在這兒……你知嗎,每條木捧都只有一個用途, 就如這個世界一樣,每個問題都只有一個既定答案,一個既定玩法。你別來跟我炫耀你的problem solving,在這裡,problem solving就是用這套教材既定的一個方法去solve這個既定的problem。

「老師我真的好想問小D借珠仔,放城堡裡當人嘛。」

所有珠子都只屬於他這份教材,一粒也不可少,一粒也不可多!

「發明家不是都愛玩crossover嗎?唔……我可以借珠仔嗎?」

小D在自己玩,我們不煩他。(翻譯:我們打正旗號不反對你跟同學一起合作一起科研,但我也不會鼓勵你們,合作用這套設定非為合作用的教材,囉。)

「老師,我們是小大人嗎?」

噢……不如你收好木棒,去塗顏色ㄚ,塗一隻跟這樣本一模一樣的黃色小鴨ㄚ……

___________

現在小C每天洗澡後,通常明白媽媽需要吊頸後的透氣,會恩澤我三十分鐘冷靜期,自己或閱讀,或對着一冊讀者文摘寫作新詩,或作出其他不規則舉動。

這天我步出廚房一看:

DSC03540 1-to-1 

正是:

大小碗套裝  X  管樂套裝

小朋友當年未夠年齡學1-to-1 correspondence,是以還未見過紅藍木棒,今天卻運用了1-to-1 correspondence概念,在每個碗裡派餅仔,悟出了天大結論:媽媽我要more more碗。

肯定有人要說,創意都不是憑空而來,創意其實需要大量穩打穩紮的基礎知識去誘發去承托。都對,只是知識有一生去學,但求知慾創作慾和解決問題慾呢,卻可以被太多太早太硬的知識捏死。

DSC03935

11 則迴響

Filed under 小C,

11 responses to “我唔buy蒙特梭利~之~1-to-1 correspondence

  1. 哎吔, 阿四 i-luv-u!!!!
    我呢個無知師奶唔buy蒙女士的教法, 只係因為一個好 “politically incorrect" 的原因: 我以為 (因無詳細研究過, 以下內容可能只係我一番誤解), 佢當初設計呢套方法,係為左幫果d需要特別照顧的小朋友做返d似 “正常" 小朋友會做ge野. 動機好明顯, 就係將 “唔正常" 納入返個norm度.

    而阿四妳呢, 從育兒專家 (唔駛唔認啦, 好多人都捧左你做封左你做啦)去講, 當然好唔同!!!
    點解話i-luv-u呢? 因為我但願妳呢篇可以打救返好多太早被人套入去一一對應的小朋友. 我代表佢地向妳致意!!!!!

  2. 好呀好呀!!!識得1-to-1,就識乜野叫做countable,咁就可以讀computer science啦!!

    嗱嗱嗱,之後你仲可以教佢咩叫uncountable,拎杯水出黎,叫佢分落啲碗度,睇下佢要幾多隻碗先分到唔可以再分。

  3. MAMA

    終於都等到四四講蒙特梭利啦.

    我地都算buy蒙特梭利架,but not 1-to-1 correspondence(因為未玩到),但就好buy佢地鼓勵小朋友explore 及提供空間比佢地自由發揮.
    我上個間montesorri school唔會唔比人crossover , 仲好估勵佢地自由發展tim.

    1-to-1 correspondence, 只要佢地願意玩,而唔係被迫, 我覺得ok.

    不過我都好想知多d四四教學法,得閒講多d益下我地呀! :>

  4. 曾經努力學習做個蒙媽,曾經亦努力鑽研七田真著作想開法小人兒的右腦,最後越知得越唔對路…

    最後決定放虎歸山,隨意而行,道家思想,無為而治…(雖然仍然努力學習戒掉用個no字阻礙小人兒的創意空間)

    不知是對或錯.

  5. 你終於都講了. 真是不枉天天看.呵呵呵.
    講下我個經驗. 我在阿仔仍是一舊飯時傻傻地上了幾堂蒙媽playgroup. o個導師仲好自豪講佢阿仔幾多個月曉講咩, 曉行, 曉xx, 曉yy, 再曉xxx 我當時只希望阿仔唔好再cry, 要成2百蚊一堂, 撞鬼!

    我堅信勉強無幸福. 阿仔勁cry 了幾堂之後, 我放棄及沒有跟進這種蒙媽方法. 再加上沒有耐性聽, 阿仔是婆婆照顧, 要老人家跟什麼蒙法 (到現在阿婆婆仍未講到蒙特梭利o個名…. 你地唔好同佢講我post 左呢個秘密) 會否太過份. 我等阿仔自由發揮. 想點就點.

    依家養歲啦! 我覺得我當時的決定正確.

    p.s. 阿四, 你真是勁. 甘多懷疑都可以上過八個月蒙特梭利playgroup.

  6. 納: 哈哈I love you too! 你連我唔敢講果句都講埋。

    Justin: 佢從雪櫃裡面源源不絕的blueberries已經學識左infinity,再學埋uncountable,真係會好掂!!

    MAMA:  我的所謂"教學方法"--或我希望我能夠達到的教學方法,就如Takumi媽差不多啦。:)

    9龍女: 真的天天看?抵錫!!
    8個月內,懞下懞下喜歡了2個月,懷疑了2個月,報名排隊轉校等了4個月。

  7. Oh ! 原來小C都上過 montessori playgroup !
    清林E+都返梗呀!我自己就覺得幾好,可能,因為我返果間係比好多人批評係唔夠正宗啦,ha,老師 so far 係 playgroup 都唔係好在意你點玩D教具,其實咁細個都係玩下 pouring, puzzle, 清林可以堂堂玩水同玩 coin box,幾「無聊」呀。我鍾意,因為多 free time,只係玩,可以玩到五歲喎,D教具又幾好玩喎。
    我自己就有D抗拒好 strict 既 montessori,可能就係你講果D,我自己好 buy 「愛和自由」lee 本書架,買左一堆送比有細路既朋友。

  8. 通告: 穿珠仔。蒙特梭利後遺症 « 媽媽阿四

  9. 通告: 你清楚你在做甚麼嗎? « 媽媽阿四

  10. 通告: 不會再讀的學校黑名單 « 媽媽阿四

  11. 通告: 《轉載》: 穿珠仔。蒙特梭利後遺症

發表迴響

